Monday, November 23, 2009

Vem kan man lita på egentligen??

Det här med människor och tillit är väldigt komplicerat. Ju äldre jag blir ju svårare har jag att lita på människor, man blir mer misstänksam. Som en vän skrev i sin blogg så är vänskap inte detsamma längre, man ska alltid vinna på allting. Är det så med ALLA människor? Jag är trött att ständigt vara en hök nuförtiden. Jag litar fan knappt på mig själv längre, för jag sviker alltid mig själv när man tänker efter. Jag försöker aldrig svika människor runt omkring mig. Men, hur kommer det sig att det är så lätt att svika sig själv? Det rör sig om allt möjligt, allt från att sluta röka, börja träna, plugga i tid, ta hand om sig själv till att låta andra trampa på dig.

Jag vet inte...jag är trött på att vara en hök, men tyvärr så är det hur det funkar just nu.
Jag vill verkligen inte bli sårad...

Stress hjälper inte en när man är nere heller, en lärare i skolan sa detta för en månad sen:

- Man hittar alltid på ursäkter för sig själv och sina studier, när jag var yngre rättfärdigade jag alltid mina medelmåttiga betyg på att jag BARA hade nån dag på mig att göra det, när jag i själva verket hade flera veckor på mig. Men man mår ju bättre av att ha en ursäkt.

- När det var dags för prov så gick jag omkring bland mina kompisar och snackade skit, först gick ja till den ena, sen efter nån timma gick till den andra. Jag trodde att alla var lika lata som jag och att ingen riktigt pluggade, att alla gick omkring som jag. Men sanningen var den att när jag gick från deras rum så satte de igång med sitt pluggande medan jag trodde att alla var som jag...

Det sjuka är, jag är exakt sådär....tyvärr!

1 comment: