Friday, November 6, 2009

Frågor du aldrig ska ställa...

Skrev ett schema, dags för ett nu, vanligtvis håller jag allt i huvudet men det blir ju som det blir...Måste visa en sak.Jag ska ju göra en forskning inom ett ämne, vår lärare visade oss en "Questionnaire" med massa frågor till människor som skulle svara på dem skriven av en amerikans student som gick på skolan några år sen...Jag dog av garv när jag läste den. Tänk er 45 frågor, fulla av fördomar, ledande negativa frågor, upprepade frågor fast omformulerade, irrelevanta (tex vad tjänade du 1981 före skatt?) jag dör.
Här är några av de:

  • How old were you at your last birthday?
  • What ethnic race or heritage do you consider yourself:
  1. Black/Afro-American/Negroid
  2. White/Anglo/Caucasian
  3. Yellow/Asian/Oriental
  4. Native American/Red
  5. Brown/Hispanic/Chicano
  6. Other
  • On a seven point scale, where would you place your beliefs regarding abortion...NÅGRA FRÅGOR SENARE LÖD DET SÅHÄR:
  • Do you support the murder of unborn children by Abortionists?
Americaner säger jag bara! Nu ska jag börja skriva på min uppsats som ska in nästa vecka! Hoppsan!

1 comment: