Monday, November 30, 2009

Ta död på alla Albinos och töm de på blod...

Godmorgon!
Sitter och pluggar WAY to early. Men, på onsda ska en annan uppsatsen presenteras till min Hitler lärare IGEN och på Fredag ska en annan in som jag ska börja med på onsdag om jag lyckas hålla mig vaken....aaah vad jag älskar mitt liv just nu. Jag har sammanlagt vart vaken 12 timmar sen i fredags, am I dying?? Det är storm ute, känns som om fönstren ska tryckas in och jag flyga ut och komma in i en tornado!

Iaf, väntar på att klockan ska bli runt 9 så jag kan käka frukost, brand larmet sätts igång varje gång jag steker bacon....9 är rimlig tid att väcka grannarna visst? ska steka 100 ägg och en mini bacon bit sååå hungrig! Sen flyga till skolan och ha lektion.
Iaf, läste denna sjuka artikel inatt...hur efterbliven får man va?? vart är världen påväg?? människor är inget annat än varor nuförtiden. Förut var det sexindustrin, nu är det människofett och nu detta:

10 000 albiner på flykt efter morden

"Mina ben och händer är värda en förmögenhet"

Förra årets mordvåg i Tanzania och Burundi har drivit tusentals skräckslagna albiner på flykten, rapporterar Röda Korset.

Kroppsdelar från albiner tros ha magiska egenskaper och säljs till häxdoktorer som gör brygder och amuletter.

En kropp kan inbringa en halv miljon kronor.

Sedan 2007 har 44 albiner dödats i Tanzania och 14 i Burundi. Morden har skapat en stor skräck bland albiner i Östafrika – och över tio tusen albiner lever nu på flykt, enligt Internationella Rödakorsfederationen.

Det senaste mordet inträffade i Mwanza-regionen i Tanzania i oktober. Då högg albinojägare huvudet av den 10-åriga Gasper Elikana och kapade av hans ben. Mördarna skadade även pojkens pappa allvarligt när han försökte skydda sin son.

Tvingades flytta

Kenyanska Mary Owido, 36, säger att hon bara känner sig avslappnad när hon är på jobbet eller hemma med sin man och barn.

– Vart jag än går så börjar människor att prata om mig och säger att mina ben och händer är värda en förmögenhet i Tanzania, säger sexbarnsmamman till AP.

– Sådant prat gör mig rädd. Jag är rädd för att gå ut ensam.

Owide är lärare i den västkenyanska staden Ahero. Hon var tvungen att flytta från ett bättre jobb i Isebania på gränsen mot Tanzania för ett år sedan efter att en albinoflicka som hon kände blev mördad och lemlästad.

Värst i Tanzania

De senaste årens ökning av mord på albiner har att göra med att intresset för amuletter med albinokroppsdelar ökat efter "en slags marknadsföring av häxdoktorer", skriver Internationella Rödakorsfederationen.

Enligt rapporten finns marknaden i huvudsak i Tanzania, där en komplett kropp med ben och armar, genitalier, öron, tunga och näsa säljs för över en halv miljon.

– Det här måste åtgärdas omedelbart på en internationell nivå, säger Bekele Geleta, generalsekreterare för Internationella Rödakorsfederationen.


Läs tillhörande artiklar här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6204679.ab

No comments:

Post a Comment