Sunday, November 1, 2009

Skriva på svenska eller engelska??

I can't decide, på vilket språk ska man skriva? Jag känner mig lätt handikappad när det kommer att skriva på svenska, är så van vid att skriva allt på engelska nuförtiden. But if I write in english people are too lazy to read it! Shame on you!

Så, vi kör en liten hybrid...svengelska. Idag ska jag vara en torrboll och fortsätta plugga, fram tills jag kommer hem till Sverige i December kommer jag sitta och skriva på mina uppsatser...Vad hände med alla roliga planer som att gå och lära sig merengue på dansstudion runt hörnet?Börja träna på fitnessklubben i andra hörnet?
Jag har lyckats bosätta mig på en väldigt, hur ska man säga detta AGGRESSIV gata, resten av området är snobbigt, men just mitt hörn av detta område är KAOS! min första natt här var läskig, så som min andra min tredje och min fjärde...efter det är man nu van vid skrik, visst tittar man ut ibland för att försäkra sig att ingen ligger nerhuggen, men mindre skrik...hörs knappt längre! En annan läskig sak var djur som skrek, min första tanke var DJURPLÅGARE...mitt hjärta stannade, jag var beredd att flyga ut i pyjamas med baseboll trä för att rädda den stackars krabaten...Men, i London är det väldigt vanligt med RÄVAR! you see them everywhere...tydligen är just MIN gård väldigt attaktiv för parning och sånt!

Avslutar med en av låtarna jag dödar dag in och dag ut! Love it!

6 comments:

  1. Bejaka det svenska språket! Där lägger jag min röst :)

    ReplyDelete
  2. åh jag vill vara i london med dig. jag hade kunnat hjälpt dig med pluggandet ;) deal? min söndag var seg som fan. vad sysslar du med idag snyggo?

    ReplyDelete
  3. Jobb jobb jobb :p
    Vad gör du idag?
    PS. Att ge Elvis ett märgben med vit matta va ingen bra idé =(

    ReplyDelete
  4. Svar: Ja filmer är alltid mysiga :) vi såg: Ondskan, Love actually, och kill bill 1 och 2! :)

    ReplyDelete
  5. Peylien jag sa forsokte ringa dig nyss men inge svar huh:P Du maste svara nar Naomi Campbell ringer!

    ReplyDelete