Saturday, February 13, 2010

Londons Universitet

Vart tog min motivation vägen?? Eller rättare sagt...varför har jag aldrig varit motiverad?? Gud jag har 3 månader kvar av mina universitets studier här i London och all energi (som jag ändå aldrig haft haha) är som bortblåst...det är nu man ska prestera som djur! Deras betygs system är mycket annorlunda än Sveriges tex:

Första året: räkas ej in i ditt diplom, du måste bara få godkänt på allt för att ta dig till år 2!
Andra året: 30 % av alla betyg du får här går mot ditt diplom...
Tredje året: 70% av dessa betyg kommer avgöra vad för betyg du får i ditt diplom...det vill säga IG, G,VG,MVG...!!

Jag personligen tycker det här är fucked up!Man kan ha kämpat som ett djur i 2 år och sista året kanske man är super deprimerad, föder barn, whatever och så får man IG eller ett svagt G??
Sen har det sina grova fördelar också...man kan gå från G barn till MVG barn på 1 år...men det är svårare och få MVG i år 3 dock!



London under sommarn, Najs!

Min skola, bakgård

No comments:

Post a Comment